Tiedote 17.7.2017

Tehyläiset Vihreät kaksinkertaisti ehdokasmääränsä

Tehyläiset Vihreät lähtee ensi syksynä käytäviin Tehyn valtuustovaaleihin aiempaa suuremmalla ehdokkaiden määrällä. Valtuustoehdokkaita Tehyläisillä Vihreillä on kolmekymmentä, joka on lähes 2,5 kertaa enemmän kuin edellisissä valtuustovaaleissa. Ehdokkaita on myös maantieteellisesti laajemmalta alueelta kuin aiemmin.

- Tehyläisten Vihreiden hyvä ehdokasmäärä kertoo kasvavasta halusta muuttaa ay-liikkeen perinteisiä toimintatapoja avoimemmiksi ja tahdosta saada lisättyä työelämän tasa-arvoa, sanoo Tehyläiset Vihreät ry:n puheenjohtaja Atte Tahvola. Hän jatkaa: - Edustamamme nykyaikainen tapa ajatella haastaa Tehyn uudistumaan ja vanhat, perinteiset valtaryhmät muuttamaan toimintatapojaan. Vihreille arvoille on tilausta ay-liikkeessä.

Ehdolle ovat lähteneet mm. HUS:n Kätilöopiston sisäilmaongelmia julkisuuteen nostanut kätilö Laura Häggblom, Tehyn Pirkanmaan sairaanhoitopiirin pääluottamusmies, sairaanhoitaja Atte Tahvola, nettiterapeutti, sairaanhoitaja Sonja Alanko HUS:n psykiatriakeskuksesta sekä Jyväskylän Vihreää ihmettä mukana rakentamassa ollut potilaskuljettaja, sosiaaliohjaaja Nico Holmberg.

Pohjois-Pohjanmaa on saanut historian ensimmäisen Tehyläisen Vihreän valtuustoehdokkaan lähihoitaja Emma Ohtosesta, Pohjois-Karjala sairaanhoitaja Eeva Hämäläisestä ja Päijät-Häme luottamusmies, sairaanhoitaja Marjo Hiukkamäestä. Ensihoidon asiantuntemusta ehdokkaisiin tuo aktiivisena julkisena keskustelijanakin tunnettu Erik Lydén Tampereelta.

- Vihreitä arvoja kohtaan ympäri maata virinnyt kiinnostus ja monipuoliset ehdokkaat antavat Tehyläisille Vihreille hyvät mahdollisuudet yllättää Tehyn vaaleissa, arvioi puheenjohtaja Atte Tahvola. Työntekijöitä arvostavan ja tasa-arvoisen työelämän saavuttaminen vaatii työtä myös ay-liikkeen sisällä, ja sitä haluamme päästä tekemään, Tahvola jatkaa.

Tehyläisten Vihreiden kaikki ehdokkaat Tehyn valtuustoon löytyvät osoitteesta

Lisätietoja:
Atte Tahvola
Tehyläiset Vihreät ry
atte.tahvola@gmail.com

AJANKOHTAISTA
Nettisivujen päivitys uudelle alustalle on käynnissä. Päivityksen jälkeen myös vanhat uutiset ja kannanotot löytyvät täältä.